17 Mei 2019, etappe 7: Brulange - Crévéchamps 105 km

17 mei 2019 - Crévéchamps, Frankrijk

Vandaag opnieuw een zware rit. De beheerders van de route schrijven dat de route ook geschikt voor onervaren fietsers is. Ik weet niet wat voor conditie die dan moeten hebben. Mijn mening is dat de route zwaarder is dan de tocht twee jaar geleden naar Italië. Maar ja inmiddels ook twee jaar ouder, dit kan natuurlijk ook de oorzaak zijn. Na een goed ontbijt, zijn we op onze vaste tijd vertrokken. Ons einddoel voor vandaag lag 20 km vanaf de route, aangezien er in deze verlaten streek nagenoeg niets te vinden is. Mocht je iets vinden is het vol. Vandaag ging de route door een prachtige natuur. Ontzettend veel vergezichten over de glooiende akkers. Het meeste wat hier verbouwd wordt is graan en koolzaad. Afgewisseld met af en en toe een megaboerderij waarbij alle vee buiten loopt. Soms vier of vijf weilanden met vleesvee. De route ging over nagenoeg allemaal rustige binnenwegen. Af en toe kom je een paar km op een snelweg. We werden onderweg verrast door een prachtige vos die op een pas gemaaid veld stond. Natuurlijk zijn we afgestapt om dit mooi waar te nemen. Ineens komt er een Rode Wouw jagen op dezelfde strook. Binnen een paar minuten waren het 11 stuks. Prachtig wat een mooi gezicht. Opeens vliegt er ook nog een mannetje Grauwe Kiekendief op hetzelfde veldje. Echt een schitterend gezicht. Gelijk hier maar een kleine pauze gehouden. De streek hier is zo verlaten dat je soms veertig tot vijftig kilometer niets hebt. We maken dan koffie of soep op onze camping brander. Dit gaat perfect. Wanneer we dan in een iets grotere plaats komen, een of twee keer per dag, kopen we direct alle benodigdheden. Het toetje van vandaag, richting ons onderkomen was zoals bijna gebruikelijk een glooiende straat door een enorm geaccidenteerd terrein. We zijn de laatste 10 km drie keer gestopt. Eenmaal aangekomen op ons B&B was dit zeker de moeite waard. Een prachtige bungalow geheel tot onze beschikking. Zie hiervoor https://www.bedandbreakfast.eu/bed-and-breakfast-nl/crevechamps/la-gloire-de-mon-pere/4104139/ de gastvrouw heeft voor ons een perfecte maaltijd gemaakt wat ons goed doet na de enorme inspanning vandaag. Morgen een goed ontbijt en op naar onze volgende adres in Hurecourt
Voor de vogelaars. De eerste Bijeneters, vele Rode Wouwen, Zwarte Wouw, veel Koekoeken, Zwarte Specht, mannetje Grauwe Kiekendief. En twee keer een vos dichtbij. (Voor de niet-vogelaars een vos is geen vogel;).
Groeten Bob en Henk

slechte verbinding foto’s volgen

1. Felix:
    17 mei 2019
    Wat weer een mooi verhaal van jullie zware tocht. Knap wark. Groetjes ,Gerda
  2. Angelique Lamme:
    18 mei 2019
    Wat een vogelsoorten. Vooral bijeneters op jullie pad is bijzonder. Veel energie toegewenst voor het volgende stuk!
  3. Thea Elfrink:
    18 mei 2019
    Hier ook een vos (geen vlinder) zo maar over de weg! Vanuit mijn (luie) stoel te zien! Je vertelt prachtig!
  4. Robert Luijerink:
    18 mei 2019
    Mooi Henk. Heel veel succes en plezier.
  5. Bert Vos:
    Klopt Henk Vos is een fietsenmaker😜succes nog