18 Mei 2019, etappe 8: Crevechamps - Hurecourt 107 km

18 mei 2019 - Hurecourt, Frankrijk

Wat een prachtig onderkomen was het, in alle opzichten. De eigenaresse heeft vanmorgen een uitstekend ontbijt voor ons gemaakt en omstreeks 08:30 uur zijn we vertrokken. We moesten ongeveer 20 km fietsen om opnieuw op onze route komen. Een geluk vanmorgen de eerste 20 km waren voor onze begrippen vlak. Vanaf Charmes zaten we op route en kon het fietsen volgens het routeboekje beginnen. Na drie km begon het al 7% 1600 meter, na acht km 5% 1500 meter, etc. We waren vrij snel weer in ons ritme. De grootste wijziging vandaag was wel het landschap. We kwamen in de uitlopers van de Vogezen en bij de Saône. Een vergeten deel van Frankrijk maar ontzettend mooie natuur. De heuvels werden vaak minder stijl maar daarentegen wel langer. We kunnen hier over schrijven maar echt spectaculair buiten de natuur om is het niet. De echt troosteloze dorpen worden langzaam iets beter. Je moet er niet aan denken dat je in dorpen opgroeit die zo troosteloos zijn. Je ziet alleen ouderen en kleine jeugd. De iets oudere jeugd verdwijnt zoals in zoveel landen allemaal naar de grote steden. Na ongeveer 110 km kwamen we na even zoeken op onze bestemming voor deze zaterdag aan. Een camping gerund door een Nederlands echtpaar en laat de man eigenaar toevallig uit Losser komen. Een zoon van een voormalig medewerker van de vliegbasis Twente. Hij heeft geruime tijd in losser aan de Valkstraat gewoond. Hij was via het Franse journaal zelfs op de hoogte van het doodschieten van de Ooievaar in de Lutte. De camping is kleinschalig maar ontzettend goed. http://www.camping-la-jonquille.eu/ We hebben hier een soort Hans en Grietje huisje maar helemaal compleet. De camping  heeft een zoover waardering van 9.8. Dit is een enorme score die ze ook verdienen naar onze ervaring. Morgen hebben we hier een rustdag en genieten van de prachtige omgeving en RUST.
Voor de vogelaars, veel nachtegalen, extreem veel zwarte Wouw, rode Wouw, ook mijn eerste Kolibrie vlinder dit jaar, geen vogel maar zeker het vernoemen waard.
Gezien de verbindingen op het Franse platte land ook vandaag helaas geen foto’s. Worden later geplaatst.
Groet Bob en Henk.

1. Rita Benneker:
    18 mei 2019
    We genieten elke avond van jullie reisverslag! Top!!
  2. Arnold Nagel:
    19 mei 2019
    Mooie verhalen. Kijk er elke dag weer naar uit.
  3. Wietse Hannema:
    20 mei 2019
    Het was gezellig jullie erbij te hebben. Succes onderweg!